niedziela, 17 sierpnia 2014

200.dziewieć






No to teraz pora na pełny odlot. Dzisiaj wstawiam zdjęcia kompletnie do mnie nie pasujące. I to zarówno formą jak i treścią. Wczoraj przypadkiem dostałem na jakiś czas szkło samyanga o ogniskowej 8 mm i zadanie do wykonania - miałem nim zrobić kilka zdjęć Lęborka. No to przy okazji spaceru co nieco pstryknąłem. Walka to była straszna, bo szkło jest "dzikie" i jak każde fisheye ma specyficzne narowy - a ja ich jeszcze kompletnie nie poznałem. Ogniskowa 8 mm to dla mnie zupełna nowość. Na oswojenie Tokiny12-24 potrzebowałem trochę więcej niż pół roku. Teraz  postanowiłem zrobić zdjęcia z marszu. Aby już nic nie było normalne - zdjęcia opracowałem zdecydowanie inaczej niż to tej pory - na każde z nich poświęciłem 15 sek a obróbka polegała na kolejnym naciśnięciu trzech przycisków w darmowym programie służącym do prostej obróbki grafiki rastrowej. Efekt widzicie powyżej. Ja oglądam te zdjęcia już po raz enty i wciąż pękam ze śmiechu. Nawet nie wiedziałem, że w taki prymitywny sposób można osiągać efekty znane z licznych internetowych publikacji ... :)

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Boże, Piotrze. 8mm to krótsza ogniskowa niz w wizjerze drzwiowym ;-) Pozazdrościć szerokiego konta i takich fotek!
Slovik

Marek pisze...

8mm, to ogniskowa, jednak pole widzenia jak z obiektywu ok 13mm. Największe zniekształcenia są poza kadrem :) Co do uzyskanego efektu obróbką (tak wiem, to tylko zabawa w Twoim przypadku :) ), to co masz na myśli? HDR? Bo tu przedstawiłeś, to co w HDR najgorsze i źle zrobione. Poszukaj na fb HDR Lębork, czy jakoś tak. To jest dopiero masakra. Autor kompletnie nie wie co robi i nazywa "hadeerem", to co u niego nim nie jest.

poszukiwacz zwyczajności pisze...

no błagam ............ Marek żyj trochę ...... przecież napisałem dokładnie to co chciałem napisać ..... naprawdę trzeba wszystko jak krowie na rozstajach? .... przecież dokładnie do tych wskazanych przez Ciebie publikacji nawiązałem swoimi kiczykami (napisałem "licznych publikacji" bo dobry HDR zdarza się raz na 100 takich prac, to oczywista oczywistość) ........ ja nie mam żadnych fotograficznych ambicji - nie boję się publikować takich "grafomańskich" prac ........ pamiętaj o tym pochylając się nad tym blogiem - super, że tu zaglądasz i super, że czasem coś napiszesz ... dzięki